سطح شاخص: نتیجهای
عنوان کلی شاخص |
---|
متوسط زمان انتظار مسافرین اتوبوس |
کد شاخص |
---|
۷ |
کد هدف خرد | ۱-۱ |
---|---|
هدف خرد | افزایش مطلوبیت حمل و نقل غیرموتوری و همگانی نسبت به خودرو شخصی |
تعریف و مفهوم شاخص | از آنجا که کاهش زمان انتظار مسافرین اتوبوس می تواند به عنوان یکی از راههای افزایش مطلوبیت حمل و نقل همگانی باشد، متوسط زمان انتظار مسافرین اتوبوس در ایستگاهها در این هدف به عنوان شاخص مورد توجه قرار گرفته است. |
متولی شاخص | معاونت حمل و نقل و ترافیک |
فرمول شاخص | متوسط زمان انتظار مسافرین اتوبوس |
قبل از راه اندازی AVL با استفاده از اطلاعات ردیابی شده از سوی اتوبوسرانی و پس ازآن بر اساس اطلاعات سیستم AVL | |
واحد اندازه گیری | دقیقه |
تناوب اندازه گیری | سالیانه |
جهت | کاهشی |
تاریخ اعتبار | پنج سال |
علامت اختصاری شاخص |
ردیف | علامت اختصاری | اقلام اطلاعاتی | تأمین کننده اطلاعات | دوره اندازه گیری | واحد اندازه گیری |
---|---|---|---|---|---|
۱ | اقلام اطلاعاتی مستخرج از طرح آماری | معاونت حمل و نقل و ترافیک | سالیانه | ||
نام شاخص | مقادیر | ۱۳۹۸ | ۱۴۰۰ | ۱۴۰۱ | ۱۴۰۲ | ۱۴۰۳ | ۱۴۰۴ |
---|---|---|---|---|---|---|---|
متوسط زمان انتظار مسافرین اتوبوس | نشانه | ۱۰ | ۹ | ۸ | ۷ | ۶ | |
اندازه گیری | ۱۲ |
توضیحات |
---|
سنجش این شاخص با توجه به ماهیت آن تا قبل از راه اندازی AVL با استفاده از اطلاعات ردیابی شده از سوی اتوبوسرانی و پس ازآن بر اساس اطلاعات سیستم AVL صورت خواهد گرفت. |
فهرست عوامل تأثیرگذار بر شاخص |
-تعداد اتوبوس های فعال در هر خط -میزان ازدحام معابر جهت حرکت اتوبوس |
فهرست پیشنهادی اقدامات کلی |
-خرید اتوبوسهای جدید -اولویتدهی به اتوبوس در معابر شهری |