سطح شاخص: خروجی
عنوان کلی شاخص |
---|
طول مسیرهای ویژه اتوبوس |
کد شاخص |
---|
۱۸ |
کد هدف خرد | ۱-۱ |
---|---|
هدف خرد | افزایش مطلوبیت حمل و نقل غیرموتوری و همگانی نسبت به خودرو شخصی |
تعریف و مفهوم شاخص | این شاخص تبیین مینماید که مجموعه اقدامات انجام گرفته در زمینه تسهیل استفاده شهروندان در استفاده از حمل و نقل همگانی از طریق افزایش طول مسیر ویژه اتوبوس چه میزان در ترغیب استفاده کنندگان از این مد حمل و نقلی به جای استفاده از خودرو شخصی مؤثر بوده است. |
متولی شاخص | معاونت حمل و نقل و ترافیک |
فرمول شاخص | طول مسیرهای ویژه اتوبوس |
Conventional_Bus_Lane Length + BRT_Lane Length | |
واحد اندازه گیری | کیلومتر |
تناوب اندازه گیری | سالیانه |
جهت | افزایشی |
تاریخ اعتبار | پنج سال |
علامت اختصاری شاخص |
ردیف | علامت اختصاری | اقلام اطلاعاتی | تأمین کننده اطلاعات | دوره اندازه گیری | واحد اندازه گیری |
---|---|---|---|---|---|
۱ | BRT_Lane Length | طول مسیرهای اتوبوس BRT | معاونت حمل ونقل و ترافیک | سالیانه | کیلومتر |
۲ | Conventional_Bus_Lane Length | طول مسیرهای ویژه اتوبوس | معاونت حمل ونقل و ترافیک | سالیانه | کیلومتر |
نام شاخص | مقادیر | ۱۳۹۸ | ۱۴۰۰ | ۱۴۰۱ | ۱۴۰۲ | ۱۴۰۳ | ۱۴۰۴ |
---|---|---|---|---|---|---|---|
طول مسیرهای ویژه اتوبوس | نشانه | ۱۱۱ | ۱۲۸ | ۱۳۸ | ۱۵۸ | ۱۷۰ | |
اندازه گیری | ۹۵.۷ |
توضیحات |
---|
اطلاعات مربوط به طول مسیرهای ویژه اتوبوس توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک جمع آوری میشود. لازم به ذکر است مسیرهای ویژه اتوبوس به مسیرهایی در معابر و خیابانهای شهر اشاره دارد که مختص عبور اتوبوسهای همگانی مربوط به ناوگان شهری است و ممکن است اجازه عبور وسایل نقلیه دیگری مانند خودرو پلیس، آمبولانس و ... از خطوط ویژه اتوبوس داده شود. |
فهرست عوامل تأثیرگذار بر شاخص |
فهرست پیشنهادی اقدامات کلی |